مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

تصاویر هفته پژوهش در مرکزتحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادجیرفت



تصاویر هفته پژوهش در مرکزتحصیلات تکمیلی دانشگاه آزادجیرفت

ادامه عکسها در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

گلایه از باران


گلایه از باران

بارانکم ، ازت گلایه دارم ، بگذار صریح و واضح بگویم ، تو خود می دانی وقتی که ریز ریز می باری در پیش چشمانم محبوب و ستودنی تر می شوی ، پس چرا وقتی که به انتظارت نشسته ام نمی آیی و اگر هم می آیی نیمه شب پاورچین پاورچین یواشکی وبی سر و صدا می آیی و می رویی تا به خود می آیم و آماده تماشایت می شوم می بینم ردّ پایی بیش ازت برجا نمانده است ونم آن هم سهم تشنه ای دیگر به نام زمین شده است . شکوه و عظمت تو وقتی نمایان می شود که درختان با شاخه های خود در طلبت دست خواهش به سوی آسمان نیلگون خداوند بلند می کنند و عطش خویش را فریاد می زنند . پس ای بارانکم ببار ، نه ، به هنگام ببار تا هم من محو تماشایت شوم و هم عطش همه را سیراب کنی و داغ حسرت را بر دل خشکسالی بگذاری که اینک بیداد می کند. باران من تو آن قدر نایابی که خیلی زود ردّ پایت محو می شود و من بیش از پیش دلتنگت می شوم . پس ببار و سیرابم کن.

فصل آخر ارشد سروده عبدالحمید خدایاری

فصل آخر ارشد

سپاس از ایزد پاکم که ارشد فصل آخر شد

بسی انسان دانا را شگفتی ها که ظاهر شد

به شهری ساکت و ایمن که فقر چهره ی زیبا

به یارانه نشد جبران ولی پاکی شده بویا

صداقت مسکنش اینجا ، دو رویی درغم وماتم

سراسر خوبی و شادی، تواضع را که من ماتم

زدین وعشق وعرفان وسواد و جود ویکرنگی

چه دنیایی شده اینجا ، ندارم حس دل تنگی

دنباله سروده در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

دفاعیه مدیر مجله و دو تن از نویسندگان مجله ی شهپرسیمرغ

پس از وقفه دوهفته ای که درکار انجام دفاعیه پیش آمد دیروز (چهارشنبه )به تاریخ 90/10/21 مجددا" از سرگرفته شد . دیروز سه دفاعیه برای ورودی های بهمن 88 ادبیات انجام شد که به شرح زیر به سه تن از اعضای مجله ی شهپرسیمرغ اختصاص داشت.

1- عبدالحمید خدایاری ( مدیر مجله ) با موضوع : پژوهشی در زبان بلوچی و الفبا و دستورزبان آن

2- علی گیلانی ( عضومجمع نویسندگان ) با موضوع : بررسی اندیشه های خیّامی حافظ 

3- خدیجه نیک نفس (عضومجمع نویسندگان ) با موضوع : جلوه های خداشناسی سعدی در بوستان و گلستان .

جلسه با ذکرصلواتی در ساعت 12 با سخنان استاد طبسی و دفاع خانم نیک نفس آغاز و پس از آن آقای خدایاری (اینجانب ) به دفاع از پایان نامه خویش پرداختند و پایان بخش دفاعیه ها کار آقای گیلانی بود که پس از دفاع هرسه از سوی گروه داوری و حضّار مورد تشویق قرار گرفتند . قبل از اعلام رأی گروه داوری آقای خدایاری با کسب اجازه از استادان وحاضرین جلسه سروده ای از سروده های خود را با نام " فصل آخر ارشد " که با حال و هوای جلسه مصداق داشت و بدین منظور سروده بود ، برای حاضرین قرائت نمود که دل آنها نشست و مورد تشویق قرار گرفت. پایان بخش جلسه اعلام رأی گروه داوری بود و پس از پذیرایی مختصری که ترتیب داده شده بود جلسه با صلواتی بر محمّد و آل محمّد خاتمه یافت.

سه فیلترشکن؛ صد در صد تضمینی

سه فیلترشکن؛ صد در صد تضمینی

امروز می خواهیم سه تا فیلتر شکن برای شما معرفی کنیم این فیلتر شکن ها صد در صد کار می کند و تضمینی و کاملا رجستری شده است و شما می توانید بدون هیچگونه شک و تردیدی استفاده کنید البته همیشه در نظر داشته باشید که این روزها فیلترشکن های تقلبی و نوظهور زیادی وجود دارد که بسیار مخرب هستند و سیستم شما رو به هم می ریزند و به هدفی هم که دارید نمی رسید و بجای اینکه فیلترشکنی بکنند بین انسان و خدایش فیلتر درست می کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، از این فیلتر شکن ها که وارد دنیای انسان ها شده اند می توان به تعصب غیر صحیح، تقلید کور کورانه، پیروی کردن از اکثریت، مد گرایی، پیروی کردن از عادات زشت اجتماعی و غیره اشاره نمود . وقتی انسان مرتکب گناه می شود به مرور و تکرار گناه ها خودش را از خدا دورتر می کند و کم کم گناهان فیلترهایی می شوند که مانع ارتباط انسان با خدای خودش می گردند در این نوشته قصد داریم فیلتر شکن هایی رو معرفی کنیم که با استفاده از انها هیچ فیلتری نمی تواند مانع شما شود.

۱- نماز : بهترین فیلتر شکن دنیا که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن را امضا و مهر کرده خصوصیت مهم این فیلتر شکن این است که مانع می شود انسان با گناه کردن فیلترهایی رو بین خودش و خداش ایجاد کند ... اگه باور ندارید این آیه رو بخوانید " ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/۴۴

۲- قرآن : لنگه نداره همه کسانی که متخصص هستند از این فیلتر شکن بی بدیل استفاده می کنند و جلوی کلام خدای تبارک و تعالی زانو می زنند برای استفاده از این فیلتر شکن آن را بخوانید و بفهمید و به آن عمل کنید.

۳- اهل بیت : این فیلتر شکن بسیار قوی عمل می کنه برای استفاده از آن باید علاوه بر اعتقاد و محبت اهل بیت علیهم السلام انسان به سلاح عمل هم مجهز باشد و اطاعت پذیری از اهل بیت جزء لا ینفک وجودش باشد .

منبع : سایت الف        -          http://alef.ir/vdcirvaz5t1app2.cbct.html?138324

درخواست ازدوستان همدوره ارشد مبنی بر اعلام دفاعیه جهت درج دروب

با سلام و آرزوی توفیق روزافزون

بدینوسیله از دوستان همدوره ی ارشد درخواست می شود 24 ساعت قبل یا بعد از دفاعیه خودشان مراتب را جهت اطّلاع دیگر دوستان همدوره با پیامکی ناقابل به مدیر مجلّه یا یکی از دوستان نویسنده ی مجله اطّلاع دهند تا در مجله خودتان شهپرسیمرغ درج شود.


                     با تشکر

عبدالحمیدخدایاری مدیریت مجلّه شهپر سیمرغ

اعلام دفاعیه خانم رستمی نژاد ورودی بهمن88

امروز خانم معصومه رستمی نژاد از دانشجویان ارشد رشته ادبیات ورودی بهمن88 هم از جمله کسانی بود که در روز پنج شنبه به تاریخ 8 دی 90 راس ساعت 11/30 ظهر در محل دانشکده تحصیلات تکمیلی جیرفت در حضور هیئت داوران از پایان نامه خود دفاع نمود. دانشجویانی که پایان نامه خود را کامل نموده اند می توانند جهت اختصاص نوبت دفاع به دفتر گروه ادبیات فارسی مراجعه نمایند.