مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

معرفی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری

زندگینامه عطار نیشابوری

معرفی عطار نیشابوری

فریدالدین ابو حامد محمد بن ابوبکر ابراهیم بن اسحاق عطار نیشابوری، یکی از شعرا و عارفان نام آور ایران در اواخر قرن ششم و اویل قرن هفتم هجری قمری است. بنا بر آنچه که تاریخ نویسان گفته اند بعضی از آنها سال ولادت او را 513 و بعضی سال ولادتش را 537 هجری.ق، می دانند. او در قریه کدکن یا شادیاخ که در آن زمان از توابع شهر نیشابور بوده به دنیا آمد. از دوران کودکی او اطلاعی در دست نیست جز اینکه پدرش در شهر شادیاخ به شغل عطاری که همان دارو فروشی بود مشغول بوده که بسیار هم در این کار ماهر بود و بعد از وفات پدر، فریدالدین کار پدر را ادامه می دهد و به شغل عطاری مشغول می شود. او در این هنگام نیز طبابت می کرده و اطلاعی در دست نمی باشد که نزد چه کسی طبابت را فرا گرفته، او به شغل عطاری و طبابت مشغول بوده تا زمانی که آن انقلاب روحی در وی به وجود آمد و در این مورد داستانهای مختلفی بیان شده که معروفترین آن این است که:

دنباله متن در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

درخواست همکاری از دوستان همدوره ارشد

درخواست همکاری از دوستان همدوره ارشد

سلامی به بلندای عهد و پیمان دوستان همکلاسی ، همان دوستانی که فلسفه وجودی این وب وجود نازنین آنهاست.

 دوستان در راستای انجام رسالت فرهنگی و بقا و دوام مجله و با توجه به مذاکرات صورت گرفته با مدیریت مجله و مجمع نویسندگان و همچنین حفظ ارتباط دوستان همکلاسی با یکدیگر ، مقرر شد که دوستان آثار نظم و نثر و دل نوشته های خود را به ایمیل مدیر مجله به آدرس : hamid737@live.com   ارسال نمایند تا پس از بررسی و تأیید به تناوب در بخش دل نوشته ها و آثار دوستان درج شود. در صورت هر گونه ابهام می توانید سوالات و موارد ابهام را از طریق ایمیل فوق و یا بخش تماس با ما در پایین صفحه اول وب و یا تماس با مدیر در تولبار بالای صفحه اعلام فرمائید.

امیدواریم با ارسال آثار ناب و زیبایتان ما را در هرچه پربارتر نمودن مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ یاری نمائید. چشم انتظار دل نوشته های زیبایتان هستیم.

ارادتمند همه دوستان همدوره ارشد

  مدیریت و مجمع نویسندگان مجله شهپر سیمرغ

کتابهای الکترونیکی ادبی - سری 3

کتابهای الکترونیکی ادبی - سری 3


1- ادبیات وشبه مدرنیته ایرانی       2- مقایسه علوم بلاغی در حبسیات خاقانی  


3- مهر آیینی هفت پیکر نظامی              4 - مرغان آواره اثر تاگور ادیب هندی


5-  زندگی پروفسور ایرج حسابی          6- فهرست نام های شاهنامه فردوسی 


برای دانلود هریک از کتابهای الکترونیکی فوق روی آن ها کلیک نمائید

اعلام نمره درس مثنوی معنوی استاد نژادسلیم

اطلاعیه

امروز سه شنبه  28 تیر90 نمره درس مثنوی استاد رحیم نژادسلیم آخرین درس باقی مانده درسایت دانشگاه درج شد . دانشجویان هم ترمی (ترم سوم ارشد) رشته ادبیات فارسی مطابق ترمهای گذشته می توانند به سایت دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت مراجعه نمایند ونمرات خود را مشاهده نمایند و یا برای دسترسی آسان بر روی لینک زیر کلیک نمائید تا به سایت دانشگاه متصل شوید.

درج نمره عربی3نظم استاد دکتر رحیم نژادسلیم

اطلاعیه

امروز دوشنبه  27 تیر90 نمره درس عربی3 نظم استاد رحیم نژادسلیم درسایت دانشگاه درج شد . دانشجویان هم ترمی (ترم سوم ارشد) رشته ادبیات فارسی مطابق ترمهای گذشته می توانند به سایت دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت مراجعه نمایند ونمرات خود را مشاهده نمایند.برای دسترسی آسان بر روی لینک زیر کلیک نمائید تا به سایت دانشگاه متصل شوید.

اعلام نمرات دروس خاقانی - نظامی و تاریخ جهانگشای جوینی

اطلاعیه

امروز شنبه رأس ساعت 3 عصر 25 تیر90 استاد دکتر عمران نعمت اصفهانی طی پیامکی درج نمرات دروس خاقانی - نظامی و تاریخ جهانگشا را در سایت دانشگاه را به اینجانب اعلام نمودند . دانشجویان هم ترمی (ترم سوم ارشد) رشته ادبیات فارسی مطابق ترمهای گذشته می توانند به سایت دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت مراجعه نمایند ونمرات خود را مشاهده نمایند.برای دسترسی آسان بر روی لینک زیر کلیک نمائید تا به سایت دانشگاه متصل شوید.

امور دانشجویان واساتید دانشگاه آزاد جیرفت

تبریک نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)


فرارسیدن نیمه شعبان سالروزولادت یگانه منجی آخرالزمان(عج)برهمه مسلمین ومشتاقان ظهورحضرتش وهمه ی آزادگان جهان مبارک باد.
مدیر و مجمع نویسندگان مجله شهپر سیمرغ

اعلام نمره درس کشف المحجوب

اطلاعیه

امروز صبح پنج شنبه 23 تیر90 استاد دکتر حمید طبسی طی پیامکی درج نمره درس کشف المحجوب در سایت دانشگاه را به اینجانب اعلام نمودند . دانشجویان هم ترمی (ترم سوم ارشد) رشته ادبیات فارسی مطابق ترمهای گذشته می توانند به سایت دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت مراجعه نمایند ونمره خود را مشاهده نمایند.برای دسترسی آسان بر روی لینک زیر کلیک نمایندتا به سایت دانشگاه متصل شوند.

امور دانشجویان واساتید دانشگاه آزاد جیرفت