مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

مثنوی عشق خوش سودای من اثر عبدالحمید خدایاری

مثنوی عشق خوش سودای من اثر عبدالحمید خدایاری

ای عشق خوش سودای من
آرام بگیر بر پای من
تا بلکه من شادت کنم
از غم ها آزادت کنم
در دل بسازم قصه ات
بهر دل آشفته ات
تا در قطار زندگی
بهرت بسازم خانه ای
آرام بگیریم ما در او
بهری بگیریم ما از او
عمر گران مایه ی خویش
مصروف دین داریم بیش
آیین من ، هم دین تو
هم کیش و هم آیین تو
الحق که راه مصطفاست
با درددل هم آشناست
راه علی مرتضاست
با راز شب ها آشناست
ای عشق خوش الحان من
نوری بتاب بر جان من
تا بلکه من شیدا شوم
در نور تو پیدا شوم

ثبت شده در تاریخ شنبه 20 خرداد 1391 به شماره سریال 179063 در سایت شعرنو

معرفی شاعر و هنرمند جوان معاصر

معرفی شاعر و هنرمند جوان معاصر " میترا جویا " با قلم توانای خودش

من میترا جویا هستم و در نخستین روز خرداد ماه 1363 در خانواده ای هنرمند در شهر زیبا و ساحلی رامسر ، به دنیا آمدم. مادرم فاطمه ملک زاده ( پژواک ) از شاعران خوب معاصر و صاحب آثار متعدد است . روزهای کودکی و نوجوانی را ، دوشادوش مادرم در انجمن ها و محافل ادبی سپری کردم . علاقه و عشق وافر به تحصیل ، دلیل محکمی بود برای اینکه در طول سال های تحصیل ، همواره به عنوان شاگرد ممتاز شناخته شده و بارها در آزمون ها و المپیادهای مختلف علمی ، حائز رتبه های برتر شدم  . سرانجام در سال 88 ، با رتبه ای خوب پا به عرصه علمی دانشگاه تبریز گذاشتم . در دانشگاه از دانشجویان فعال در کانون های مختلف بودم و سرانجام نیز، بزرگترین انجمن ادبی دانشگاه را تحت عنوان  ( همدلان ) تاسیس کزدم  که هر هفته با مشقت ها و مصیبت های بسیار زیادی تشکیل می شد و میزبان صدها نفر از دانشجویان مشتاقی بود که دقایقی طولانی قبل از شروع برنامه در پشت درب های سالن ، به انتظار می ماندند .( همدلان) را با عشق آغاز کردم و 3 سال مجری و مدیر برنامه های آن بودم و در این راه تعداد بسیار زیادی از دوستان و دانشجویان مشتاق در کنارم و دوشادوش من ، تلاش کردند . ( همدلان ) تجربه ای بسیار بزرگ برای شروع تجربیات دیگر در زندگی ام بود و هرچند این فضا در محیط دانشگاه ایجاد شده بود ، اما مدیریت بر کارها و هدفمندی در امور ،  را به من آموخت . از سال های کودکی همیشه آرزو داشتم با ورود به عرصه کار و تلاش ، استقلال و حضور فعال در  جامعه  را تجربه کنم  . این امر باعث شد تا در سومین سال دانشگاه ، اختتامیه انجمن همدلان را برگزار کردم و با خداحافظی از همراهان خوبم ، به طور جدی وارد عرصه کار شدم . از 16 سالگی به صورت پاره وقت کارهای زیادی را تجربه کرده بودم : کار در روزنامه ها و نشریه ها، شرکت های تبلیغاتی ، کانون های هنری ، …………... . اما اینبار فرق می کرد . من تصمیم داشتم یک زندگی کامل اجتماعی را تجربه کنم .با توجه به اینکه در طول 3 سال اول دانشگاه ، از دانشجویان خوب دانشگاه بودم ، بالاخره موفق به جلب رضایت از اساتیدم شدم و واحدهای باقی مانده را به صورت غیر حضوری و با تلاش و تحمل سختی هایی که گاها " برایم نفس گیر می شد ، به پایان رساندم و ....

دنباله در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

معرفی سایت شعر نو

معرفی سایت ادبی شعر نو

 

 شعر نو نام سایتی است که اشعار شاعران بزرگ معاصر و شرح مختصری از زندگی نامه آنها را به خصوص پرچم داران عرصه ی شعر نو را در اختیار شما قرار می دهد . اما علاوه بر این مزیت اصلی این سایت این است که شما نیز می توانید شاعر باشید . فقط کافی است  که شما در این سایت عضو شوید سپس یک دفتر شعر ایجاد کنید و اشعار خود را  پس از بررسی حداقل 8 و حداکثر 24 ساعت و تایید مدیریت در صفحه اول سایت به نمایش بگذارید.
این سایت دارای بخش های متنوعی است ازجمله : نقد شعر ، وبلاگ دل نوشته های نثر ، آموزش شعر نو ، عاشقانه ها ، داستان کوتاه ، فرهنگی و هنری ، معرفی شاعران ، معرفی کتاب و.... است.
این سایت با داشتن بیش از دوازده هزار شاعر عضو در حال حاضر یکی از سایتهای معتبر ادبی کشور محسوب می شود .
برای دوستانی که اندک ذوق شعری را در خود حس می کنند ، این سایت می تواند محل مناسبی برای بروز استعدادهای ادبی و رفع اشکالات شعری آنها باشد. اینجانب عبدالحمید خدایاری با قریب دو سال عضویت در سایت شعر نو اکنون گنجینه ای از اشعارم را دراختیار دارم که به علل مختلف درشرایط عادی نمی توانستم به این مهم فائق آیم.
در پایان آدرس سایت شعر نو و اکانت اختصاصی خود را در سایت شعر نو جهت آشنایی بیشترشما علاقمندان شعر قرار می دهم.

سایت شعر نو : http://www.shereno.com

اکانت اختصاصی شاعر عبدالحمید خدایاری در سایت شعر نو :
 http://www.shereno.com/12670
ادامه مطلب ...

چند دوبیتی از عبدالحمید خدایاری مدیرمجله شهپر سیمرغ

چند دوبیتی از عبدالحمید خدایاری

هزاران ناله و افرنگ
-
نواهای دلت آهنگ دارد
سخن هایت نوای چنگ دارد
برای بردن هوش از سر ما
هزاران ناله و افرنگ دارد

بی قرار
-
برای دیدنت من بی قرارم
تورامن بی محابادوست دارم
تویی هم صحبت روز و شبانم

تو را دست خدایت می سپارم


دنباله در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

عرض تسلیت به آقای علی گیلانی

بازگشت همه به سوی اوست

برادر ارجمند ودوست گران قدر جناب آقای علی گیلانی

بدین وسیله مصیبت وارده را به جناب عالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان صبر جمیل آرزو داریم.


ازطرف مدیر و مجمع نویسندگان مجله شهپرسیمرغ