مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

مجله ادبی - هنری شهپر سیمرغ

مجله اینترنتی کارشناسان ارشدرشته زبان و ادبیات فارسی ورودی بهمن88دانشگاه آزاداسلامی جیرفت

مادر ای اسطوره ی عشق وایثار روزت مبارک

http://www.shereno.com/image.php?op=newsimgf2&var=MTI5OTY4NzE2MS0yICgxKSAoMSkuanBn

مادر ای اسطوره ی عشق وایثار روزت مبارک

مادرم درخم گیسوانت اسیرم بدون آنکه بسان اسیری دست وپایم بسته باشد وغل وزنجیری درکارباشد.حضورتو بهانه ای برای آرامش وآرمیدن است.
مادرای بام روشنایی شبهای تار فرزندان،بدان که خورشید وجودم ازتونورمی گیرد و طراوت باران از وجودبارانی توست.ازوجودتوست که فصول چهارگانه سال خلاصه می شود. دست نوازشگر وپرمهرتوتفسیری جاودانه و رساازسعادت ونیک فرجامی است.تاج عزّت من ، تو درسلول سلول وجودم جریان داری ومن باتوبودن وماندن رادرزندگی تجربه میکنم.
مادرای مخلوق محجوب خداوند،گلهای نجابت وحجاب در دامن پرمهرتوبه بار می نشیند. دستهای صمیمی ات،نگاه پرمهرت و وجود نستوهت حکایت از عاطفه ای پایان ناپذیردارد و اقیانوس وجودت حکایت از وسعت دلی پرمهر داردکه مرواریدهای محبت رادرخود جای داده است.
مادر،دوباره در آغوشم بگیر و غزل عشق و مهر و مثنوی شور و شعور را برایم زمزمه کن و گرمابخش وجودم باش.
مادرم عطر نفسهایت فضای خانه را معطّر و خوشبومی کند و من با این عطر دل انگیز خو گرفته ام که حتّی یک لحظه نبودنت را بر نمی تابم.
مادرم توبهترین نمونه ی تجسّم ایثاروازخودگذشتگی هستی که بهترین دلیل برای اثبات این ادّعا،غزل شب بیداری ها وقصیده ی بلندبی تابی هایت درمهربه فرزنداست وستاره های شبانگاهی که نجواهای شبانگاهان و بیقراری هایت را در گوش مهتاب زمزمه می کنند.
مادر،درسطرسطرمهربانی هایت،درلبخندملیح ونورانیت،در نگاه خسته وپرمهرت ،ذرّه ای از وجودمحبوب نهفته است. وجود پرمهرت،نای و نیروی پاهای خسته و بی رمق من برای ادامه ی راه است.
مادرم،درمسیررسیدن به موفّقیّت هایم،نگاه های مضطرب و نگرانت و دست های یاریگرت را هرگز فراموش نخواهم کرد.
مادرم تو مام بلندمهری،ازبلندای مام عشق وجودنورانی توست که به همه جا نور می بخشد و دنیا از وجود تو منوّر است.
ای راهنمای راههای ناشناخته ام و ای تکیه گاه فراز و نشیب های زندگیم،تمام وجودم و زندگیم و موفّقیّت هایم را بعد ازخداوندمدیون تو هستم.
بی تو بودن و بی توماندن در درگاه زمین و زمان را هرگز نمی خواهم و مهربانی و مهرت را از اعماق لایه های جسم و وجودم فریاد می زنم و نگاه زلالت را چراغ روشنایی بخش آینده ام خواهم ساخت.
مادر ای اسطوره ی عشق وایثار وجود تو معنابخش زندگی من است.تو را به حرمت وجود مقدّس مادرانه ات سوگند می دهم ازکم مهری و ناسپاسی این کمترین فرزندت درگذر و با مهر مادرانه ات قلم عفو بر آن بکش.

پروردگارا تو را به عظمت خداوندیت سوگند میدهم که به واسطه ی مهر مادرانه و ذرهّ ای که از وجود قدسی خویشی به مادر بخشیده ای ، اورا در بهشت برین و جنت المأوی جای ده و غرق نعمات بهشتی فرما چون این پاداش شایسته وجود نستوه اوست. آمین

ثبت شده در سایت شعر نو به آدرس :

http://www.shereno.com/news2.php?op=show&id=11063


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد